Main page

Stanislav BIŃKOWSKI (1900-1978) 'Attack the tanks'

(8285189689)
End Sun Jul 21 2019 18:35:00 GMT+0000 (UTC)

KoneserKrakow
rating: 0



Stanisław Bińkowski (1900 - 1978)

"Atak na czołgi"

olej na płótnie, 81 x 116 cm

Autentyczny obraz krakowskiego malarza, ucznia Jerzego Kossaka - Stanisława Bińkowskiego, przedstawiający scenę ataku polskiej kawalerii na czołgi nieprzyjaciela. W poziomej kompozycji artysta ukazał dynamiczną kompozycję batalistyczną. Grupa polskich ułanów z czasów II wojny światowej uzbrojonych jedynie w szablę atakuje oddziały nieprzyjaciela dysponujące pancernymi czołgami. Nieprzyjaciele, mimo lepszego uzbrojenia, przegrywają walkę z mężnymi i walecznymi ułanami.

Stanisław Bińkowski, który kształcił się w krakowskiej pracowni Kossaków, z zamiłowaniem malował sceny batalistyczne i rodzajowe, często wzorowane na stylu swoich nauczycieli. Prezentowana praca czerpie z motywów "Bitwy pod Kutnem" autorstwa Jerzego Kossaka.

Technika: olej na tekturze. Praca sygnowana w prawym, górnym rogu: "S. Bińkowski" (sygnatura oryginalna, autorska). Na odwrocie nalepka wystawowa z Centralnego Biura Wystaw Artystycznych w Krakowie z opisem dzieła.

Stanisław Bińkowski (1900 - 1978) Często występujący także jako Bieńkowski. Malarz związany z Krakowem, urodzony w Łodzi. W 1924 roku rozpoczął studia w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie uczył się malarstwa u Józefa Mehoffera, rzeźby w pracowni Konstantego Laszczki, rysunku u Ignacego Pieńkowskiego i Władysława Jarockiego. W latach międzywojennych działał w pracowni Wojciecha i Jerzego Kossaków w krakowskiej Kossakówce, przygotowując podłoża malarskie i podmalówki do popularnych scen batalistycznych i batalistyczno-rodzajowych. Sam pod wpływem Kossaków tworzył początkowo podobne kompozycje - malował liczne sceny z ułanami, wesela krakowskie, głowy koni. Z powodzeniem uprawiał także malarstwo portretowe. Od 1942 roku należał do Związku Polskich Artystów Plastyków. Zajmował się dekoracjami ściennymi - na początku lat 60. jako pomocnik Jerzego Nowosielskiego wykonał polichromię dla parafii w Jerzmanowicach. W latach 70. zaczął malować stylizowane, geometryczne portrety, w których czerpał z dorobku formistów polskich.

Wymiary: 81 x 116 cm, z ramą: 95 x 130 cm. Stan zachowania: bardzo dobry. Praca oprawiona w złotą, szeroką ramę.

Gwarantujemy autentyczność, wiek oraz stan zachowania wystawianych przedmiotów. Do zakupu (bezpłatnie) dołączamy pisemny certyfikat potwierdzający autentyczność obiektu oraz wszelkie informacje zawarte w opisie.

Istnieje możliwość dołączenia dodatkowej, zewnętrznej ekspertyzy - rzeczoznawcy, biegłego w zakresie wyceny dzieł sztuki (usługa dodatkowo płatna, dostępna na innej naszej aukcji).

2019 © poleur.com·Main page·User Agreement