Main page

Igor MITORAJ (1944-2014) 'Test addormentata'

(8276332553)
End Sun Jul 21 2019 19:20:00 GMT+0000 (UTC)

KoneserKrakow
rating: 0



Igor Mitoraj (1944 - 2014)

Zawieszka "Testa Addormentata"

Autentyczna i unikatowa praca autorstwa jednego z najsłynniejszych, polskich rzeźbiarzy - Igora Mitoraja, przedstawiająca głowę w pętach. Praca przedstawia twarz-maskę oplecioną zawojem tkaniny, z odsłoniętymi jedynie ustami. Brelok posiada z boku zawieszkę do zamocowania na łańcuszku lub kółku. Zawieszka umieszczona w eleganckim, biżuteryjnym pudełku - doskonale nadaje się na prezent, może też być w nim eksponowana.

Prezentowana rzeźba jest autorską miniaturą rzeźby "Testa Addormentata" (czyli "Głowa uśpiona") z 1983 roku, znajdującej się w londyńskiej dzielnicy Canary Wharf.

Technika: stop srebra. Praca sygnowana i opisana na spodzie: "Mitoraj | amnesty | international".

Igor Mitoraj (1944 - 2014) rzeźbiarz. Ukończył liceum plastyczne w Bielsku-Białej, następnie studiował malarstwo w ASP w Krakowie, m.in. u T. Kantora. W 1968 wyjechał z Polski. Przez kolejne dwa lata kontynuował studia w Ecole Nationale des Beaux-Arts w Paryżu. W połowie lat 70. poświęcił się rzeźbie, tworząc kameralne głowy, torsy itp. w charakterystycznych zawojach i bandażach. Pokazał je na pierwszej wystawie indywidualnej w 1976 w Paryżu, która przyniosła mu sukces u publiczności i marszandów. Dalsze lata swej kariery artysta dzielił między Paryż i okolice Carrary we Włoszech. Pracował w klasycznych technikach, tworząc zarówno rzeźbę kameralną, jak monumentalną. W swej sztuce odwoływał się do tradycji antyku, traktując jego spuściznę jako relikty złotego wieku kultury i wiecznotrwałe wzory. Wyrazem tej świadomości był nie tylko wybór rzeźby jako głównego środka wyrazu, ale też nawiązywanie do kanonu piękna i dążenie do harmonii w tematyce i opracowaniu rzeźb. Artystę, znanego i cenionego za granicą, w Polsce przypomniała wystawa „Jesteśmy“ w 1990, po której przyszły dalsze prezentacje indywidualne i na wystawach zbiorowych, jak „Ars Erotica“ w warszawskim i „To lubię“ w krakowskim Muzeum Narodowym (1994 i 1996).

Wymiary: 4 x 3 x 1,7 cm. Stan zachowania: bardzo dobry.

Gwarantujemy autentyczność, wiek oraz stan zachowania wystawianych przedmiotów. Do zakupu (bezpłatnie) dołączamy pisemny certyfikat potwierdzający autentyczność obiektu oraz wszelkie informacje zawarte w opisie.

Istnieje możliwość dołączenia dodatkowej, zewnętrznej ekspertyzy - rzeczoznawcy, biegłego w zakresie wyceny dzieł sztuki (usługa dodatkowo płatna, dostępna na innej naszej aukcji).

2019 © poleur.com·Main page·User Agreement